Overige industrieën

Voor iedere industrie

U wilt uw producten succesvol bij uw klanten afleveren. Maar soms loopt u daarbij tegen uitdagingen aan. Uw leverancier levert te laat of incompleet aan. Uw vaste transporteur kan de gewenste levertijd niet aan. Of u weet niet precies wanneer u precies voor zee- of luchtvracht moet kiezen. Misschien betaalt u voor spoedleveringen zelfs de hoofdprijs. Ongeacht welke vragen of uitdagingen u heeft, we ondersteunen u met veel plezier én kennis op logistiek gebied. Ons startpunt: een inventarisatie van uw wensen en behoeften (én die van uw klanten)  tijdens een persoonlijk gesprek. Daarna gaan we aan de slag met een passende logistieke en/of transport oplossing. Of dat nu via luchtvracht, zeevracht, wegtransport, trein of binnenvaart is.

Customer Service teams: advies en scherpe prijsopgaven

Soms wilt u snel weten wat het kost om uw producten nog deze week in China te laten leveren. Of om artikelen uit Amerika zo snel mogelijk in Europa te krijgen. Een heel scala aan vervoerders afbellen is dan helemaal niet nodig! Via onze Customer Service teams kunt u makkelijk de transportkosten voor uw zendingen opvragen. Onze ervaren collega’s bieden u verschillende alternatieven. U mag snel een offerte voor de best mogelijke afhandeling van uw zending verwachten.

N

Eerst starten we met een vrijblijvend adviesgesprek om te kijken waar u tegenaan loopt. Of u juist ondersteuning kunt gebruiken bij het regelen van transport, logistiek of douane activiteiten.

N

Snelle reacties en prijsopgaven via onze Customer Service teams. U mag van hen advies over de meest geschikte transportoplossing voor uw producten verwachten. Voor grote én kleine volumes.

N

Gebruik van een wereldwijd netwerk, waarin we onafhankelijk kunnen adviseren en kunnen kiezen voor het door u gewenste prijs- en kwaliteitsniveau.

N

Kennis van de verschillende markten door ervaring met verschillende typen klanten. Onze service krijgt van onze klanten zelfs een 8-!

Loopt u binnen uw gehele logistiek tegen bepaalde pijnpunten aan? Weet u niet hoe u moet beginnen om uw logistiek en transport in goede banen te leiden? Ons Supply Chain team kijkt samen met uw bedrijf waar we gezamenlijk efficiëntieslagen kunnen behalen. Uiteraard toegespitst op uw individuele eisen en wensen, en vastgelegd in een procedure. Als uw logistiek dienstverlener verzorgen we niet alleen transport en opslag, en bieden ook waarde toevoegende activiteiten aan. U kunt hierbij denken aan etiketteren, in- en ompakken, assemblage, douanebeheer, voorraadbeheer en orderopname. U kunt op ons bouwen!

Als u begeleiding nodig heeft met betrekking tot uw douanezaken: neem dan zeker contact met ons op. We helpen u bij de benodigde formaliteiten bij invoer, uitvoer én doorvoer van uw goederen. Denk hierbij ook aan de aanvraag van exportvergunningen en licenties die nodig zijn om bepaalde producten te mogen versturen. Onze in-house specialisten ondersteunen u bij uiteenlopende BTW vraagstukken.

Altijd een uitdaging: uw klanten op tijd voorzien van uw producten. Snel opgehaald én geleverd door heel Europa: met ons fijnmazige distributienetwerk bereikt u dit doel. En voor échte spoedleveringen denken we uiteraard met u mee. Dat kan namelijk eenvoudig en goedkoop via ons spoedtransport netwerk! Zo krijgt u kwaliteit én een lage prijs, hoeft u zich niet druk te maken en loopt de verkoop van uw producten gewoon door.

Onze klant aan het woord

“Enkele tijd geleden kregen we het verzoek van een elektronica importeur om mee te denken over hoe zij de Europese markt het beste konden bedienen. Zij bieden hun klanten een breed scala aan producten, zoals stofzuigers en televisies. Doordat hun eigen loods propvol zat, konden zij de vraag van hun klanten niet meer aan. Door een groot gedeelte van hun producten in ons warehouse op te slaan, de administratie tot in de puntjes te verzorgen én hun klanten door heel Europa tijdig te bevoorraden, konden zij zich weer richten op de verkoop van de elektronica. Daarna hebben we samen ook de import van de artikelen uit Azië onder de loep genomen. Door het samenvoegen van zendingen van hun verschillende leveranciers konden zij in het voortraject kosten besparen. En wij hielpen hierbij door contact te leggen met deze leveranciers, waardoor de klant nog verder ontzorgd werd.”

Onze specialist

Marc Jochem
Key Account Manager

Heeft u vragen over MOL Logistics? Twijfel dan niet en neem contact met ons op! Dit kan op 06-53 93 64 17 of m.jochem@mol-logistics.nl.

Logistieke ondersteuning en kennis nodig?

Share This