Opslag & Warehousing

Opslag en warehousing

Opslag van uw producten kan veel ruimte in beslag nemen. Dan hebben we het nog niet eens over de tijd van uw personeel en de bijbehorende administratie. Welke klant heeft wat nodig en wanneer? Heeft u het product uit de bestelling van uw klant nog wel op voorraad, ook als uw klant er onverwachts meer nodig heeft? Als logistiek dienstverlener beschikken we over een state-of-the-art opslaglocatie in Tilburg en kunnen wij strategische opslaglocaties over vrijwel de hele wereld verzorgen. Laat ons de zorg voor de opslag, order picken, voorraadbeheer én verzending van uw goederen verzorgen, exact volgens de daarvoor geldende condities. Zo heeft u meer ruimte en tijd voor uw eigen bedrijfsactiviteiten!

N

Bespaar tijd en geld door uw opslag uit te besteden

N

Uitgebreide aanvullende diensten en rapportages maken het uw makkelijk

N

Voor alle typen producten: veilig en centraal gelegen warehouse

Dankzij adequate beveiliging biedt ons warehouse in Tilburg geschikte mogelijkheden voor opslag van uw hoogwaardige producten. Het moderne logistiek centrum meet circa 33.000 m2 en is volledig uitgerust met moderne apparatuur en technieken. Tilburg ligt tussen Antwerpen en Rotterdam en in de nabijheid van alle belangrijke snelwegen, binnenvaartroutes en spoorverbindingen. Door deze centrale ligging gebruiken veel klanten ons warehouse als hun Europese distributiecentrum.. Door camerabewaking, sprinklerinstallaties en toegangscontrole waarborgen we maximale beveiliging voor de aan ons toevertrouwde producten.

Uiteraard helpen wij u graag met specifieke eisen met betrekking tot uw opslag. In de ruimtes heerst een constante temperatuur en luchtvochtigheid waardoor het warehouse voor uiteenlopende goederensoorten geschikt is. Zo bedienen we onder andere bedrijven uit de automotive, hightech, zonnepanelen/solar en medical devices. Het ligt voor de hand dat onze opslaglocaties ongediertevrij zijn, we besteden veel aandacht aan het voorkomen van ongewenste indringers.

Inkomende en uitgaande goederen registreren en volgen we via barcodes. Een geïntegreerd en geavanceerd Warehouse Management Systeem (WMS) voorzien van Radio Frequency (RF), ondersteunt de activiteiten waaronder het scannen en lezen van deze barcodes. Dit garandeert een efficiënte administratie en controle van in- en uitgaande processen. Het resultaat van deze hoge standaard is zichtbaar in ons online systeem. We hebben een uitermate hoge lever- en pick accuratesse van 99,7%! Deze communiceren we via informatieborden in het warehouse, zodat alle medewerkers kunnen bijdragen aan het verbeteren van onze dienstverlening aan u. Via onze online tool heeft u volledig inzicht in voorraden, leveringen en andere bijzonderheden van uw goederen. Een uitgebreid rapportagetool in dit systeem maakt het beheer van uw voorraden compleet en geeft u direct inzicht in uw uitbestede logistiek. Voorraadbeheer, tussentijdse herdistributie: alles is mogelijk binnen onze zorgeloze logistieke dienstverlening.

We willen niet alleen voor u het beste, maar ook voor onze medewerkers. Zo hebben wij een doorlopend ‘safety awareness’ project, waarbij we onze medewerkers betrekken op het gebied van veilig werken. Binnen het warehouse maar ook zeker daarbuiten. Op het gebied van veiligheid voor de medewerkers gaan we ook altijd mee met de tijd. Denk bijvoorbeeld aan de blauwe lampen op de heftrucks die aangaan bij het achteruit rijden, het bewust en veilig scheiden van (verpakkings)afval en continue trainingen (bijvoorbeeld hoe een truck zo goed en veilig geladen kan worden). Deze zaken dragen allemaal bij aan veiligheid voor uw producten, zodat we met recht kunnen zeggen dat er weinig schades gemaakt worden.

Onze specialist

Desiree van de Waterbeemd
Supervisor Warehouse

Heeft u vragen over opslag en warehousing? Twijfel dan niet en neem contact met ons op! Dit kan op 013-5373 373 of info@mol-logistics.nl.

Hulp nodig met opslag en warehousing?

Share This