Op zoek naar extra kantoorruimte? Of extra opslagruimte? Of allebei?

U verwacht het misschien niet als u aan een logistiek dienstverlener denkt. Voor het huren van kantoorruimte gaat u toch naar een makelaar? Zeker in combinatie met opslagruimte kunt u in veel gevallen slechts bij een beperkt aantal aanbieders terecht. Dat maken we graag makkelijker.

Win-win situatie

Zeker in combinatie met opslag, transport en aanvullende logistieke activiteiten brengt het huren van kantoorruimte bij MOL Logistics extra voordelen met zich mee. U zit vlakbij uw producten, zonder dat u zelf personeel hoeft in te huren voor het verpakken en verzendklaar maken van uw goederen. Of om binnenkomende goederen op de juiste locatie en met een nauwkeurige administratie op te slaan. Voor het midden- en kleinbedrijf dat net van start gaat kan dit erg interessant zijn. Bijvoorbeeld als u met uw producten de Europese markt gaat bedienen. U heeft dan namelijk ook toegang tot ons uitgebreide en wereldwijde transportnetwerk. Dat levert u een win-win situatie op: grip op uw kosten, hogere kwaliteit én u zit dicht op het vuur.

Instap klaar totaalplaatje

Zo koos een van onze huidige klanten voor het huren van kantoorruimte bij MOL Logistics. Naast de gunstige ligging van het kantoor en warehouse ten opzichte van hun Europese markt, vonden zij het prettig om gezamenlijk de controle op hun in- en uitgaande zendingen te behouden. MOL Logistics verzorgt de administratie, het transport en voorraadbeheer, terwijl de klant zich richt op de verkoop van hun producten. En dat terwijl ze zicht op hun producten hebben, dat is bij een extern warehouse vaak anders.

“Dit alles-in-1 principe willen we ook andere klanten kunnen aanbieden,” vertelt Erkan de Moree (General Manager Warehouse & Distribution). Hij legt uit: “Naast zo’n 30.000 m2 die we momenteel aan opslagruimte voor onze klanten hebben, kunnen we 400 m2 aan afzonderlijke kantoorruimte aanbieden. De kantoorruimte heeft een eigen ingang en verschillende faciliteiten zoals een vergaderruimte, toiletten, een keuken en uiteraard de benodigde infrastructuur voor IT zaken. Indien nodig kunnen we de ruimte opsplitsen en twee bedrijven huisvesten. Hierdoor kan de klant echt een eigen kantoor vestigen. Mét zicht op de producten, als die in het warehouse opgeslagen liggen.”

Lagere kosten

Nog een voordeel is dat u niet meteen een compleet extern warehouse hoeft te huren. Erkan de Moree licht toe: “We bieden mogelijkheden om ruimte te huren op basis van het door u benodigde aantal palletplaatsen. Als dit meer of minder wordt, denken we flexibel met u mee. Ook aanvullende activiteiten zoals ompakken, kwaliteitscontroles en fine picking verzorgen we op verzoek voor u. Dat scheelt u extra personeel of personeel dat van het eigen werk afgehaald moet worden. En dit resulteert vaak in lagere overheadkosten.”

Zorgvuldig

“Onze warehouses moeten aan strenge eisen voldoen,” vertelt Erkan de Moree. “Aangezien het hier om douaneloodsen gaat, dienen we zeer zorgvuldig om te gaan met wie er toegang heeft tot de ruimte en de producten. Het MOL Logistics warehouse is namelijk een zogenaamd ‘Entrepot E’. Dit douane-entrepot voldoet aan hoge eisen voor administratie en administratieve organisatie. Uiteraard hebben we dit in verschillende procedures vastgelegd. Ook voor de veiligheid van de werknemers en aanwezige producten mag niet zomaar iedereen de opslagruimte betreden. Daarom is het voor de huurder van de kantoorruimte niet mogelijk om ‘zomaar’ de opslagruimte in- en uit te lopen. Uiteraard kunnen we de klant in overleg hierin wel van dienst zijn.”

Komt u een kijkje nemen?

Erkan de Moree nodigt geïnteresseerde bedrijven uit om de ruimte te bekijken. Neem voor het maken van een afspraak contact met ons op:
+31 (0)13 – 5373 373 of mail naar info@mol-logistics.nl.