Ga naar de inhoud
  • Algemene voorwaarden
  • Inloggen voor Track & Trace
  • Web Bookings
  • Bel ons
  • Klachten
  • en_GBEnglish (UK)
Menu
  • Algemene voorwaarden
  • Inloggen voor Track & Trace
  • Web Bookings
  • Bel ons
  • Klachten
  • en_GBEnglish (UK)
  • Services
    • Luchtvracht
    • Zeevracht
    • Breakbulk & Project Cargo
    • Wegtransport
    • Spoed Transport
    • Spoorwegtransport
    • Opslag & warehousing
    • Supply chain
    • Fiscus & Douane
  • Industrieën
    • Automotive
    • Chemicaliën
    • Healthcare
    • Retail en Mode
    • Onderdelen lucht- & scheepvaart
    • High tech en elektronica
    • Solar
    • Windenergie
  • Toolkit
    • Dieseltoeslag en andere toeslagen
    • Container afmetingen
    • Volumegewicht berekenen
    • Gas metingen en ontgassing
    • Voorraad management
  • Werken bij
  • Over MOL Logistics
    • Ons team
    • HSE Policy
    • News
  • Contact
Menu
  • Services
    • Luchtvracht
    • Zeevracht
    • Breakbulk & Project Cargo
    • Wegtransport
    • Spoed Transport
    • Spoorwegtransport
    • Opslag & warehousing
    • Supply chain
    • Fiscus & Douane
  • Industrieën
    • Automotive
    • Chemicaliën
    • Healthcare
    • Retail en Mode
    • Onderdelen lucht- & scheepvaart
    • High tech en elektronica
    • Solar
    • Windenergie
  • Toolkit
    • Dieseltoeslag en andere toeslagen
    • Container afmetingen
    • Volumegewicht berekenen
    • Gas metingen en ontgassing
    • Voorraad management
  • Werken bij
  • Over MOL Logistics
    • Ons team
    • HSE Policy
    • News
  • Contact

Dieseltoeslag en andere toeslagen.

In de transportsector komen verschillende toeslagen voor, waaronder de dieseltoeslag. De dieselprijs wijzigt met regelmaat en vormt een niet te beïnvloeden kostenpost binnen het transport. Door de recente gebeurtenissen ontwikkelt de dieselprijs zich in extreme mate.

Dieseltoeslag

In verband met de huidige extreme ontwikkelingen zal de toeslag tot nader order wekelijks worden aangepast. De actuele dieseltoeslag voor wegtransport:

0 %
30 januari 2023

Bunkertoeslag

Binnen de zeevracht komt ook een dieseltoeslag voor. Wanneer de brandstofprijzen onderhevig zijn aan grote prijsschommelingen, berekenen de rederijen een zogenaamde bunkertoeslag, BAF (Bunker Adjustment Factor) of BUC (Bunker Contribution) om de risico’s van de prijsschommelingen te compenseren.

Gevarentoeslag en IMO toeslag

In het geval van gevaarlijke goederen dient de verlader (u dus) een Gevaarlijke Goederen Verklaring (DGD) te verstrekken. Op basis van deze gegevens bepaalt de rederij of luchtvaartmaatschappij of de goederen voor transport geaccepteerd kunnen worden. Indien deze gegevens niet tijdig of incorrect worden doorgegeven, kunnen zij de lading zelfs weigeren. Belangrijk dus om dit compleet en juist aan te leveren! Daarnaast kunnen de rederij, haven of luchthaven extra toeslagen berekenen, afhankelijk van de UN geclassificeerde gevaarlijke stoffen. Dit heeft te maken met de extra handelingen die nodig zijn voor het inplannen van de goederen op de terminal en aan boord van het schip, vrachtwagen of vliegtuig.

MOL Logistics (Netherlands) B.V. 

Siriusstraat 45
5015 BT Tilburg
The Netherlands

+31 (0)13 – 5373 373
info@mol-logistics.nl

BTW Nr: NL/004754761B01
Kamer van Koophandel: 18022017

Services

  • Luchtvracht
  • Zeevracht
  • Breakbulk & Project Cargo
  • Wegtransport
  • Spoed Transport
  • Spoorwegtransport
  • Opslag & warehousing
  • Supply chain
  • Fiscus & Douane
Menu
  • Luchtvracht
  • Zeevracht
  • Breakbulk & Project Cargo
  • Wegtransport
  • Spoed Transport
  • Spoorwegtransport
  • Opslag & warehousing
  • Supply chain
  • Fiscus & Douane

Industrieën

  • Automotive
  • Chemicaliën
  • Healthcare
  • Retail en Mode
  • Onderdelen lucht- & scheepvaart
  • High tech en elektronica
  • Solar
  • Windenergie
Menu
  • Automotive
  • Chemicaliën
  • Healthcare
  • Retail en Mode
  • Onderdelen lucht- & scheepvaart
  • High tech en elektronica
  • Solar
  • Windenergie

Over MOL

  • Ons team
  • Werken bij
  • HSE Policy
  • MOL Logistics nieuws
Menu
  • Ons team
  • Werken bij
  • HSE Policy
  • MOL Logistics nieuws

Kantoren

  • Germany
  • Italy
  • Czech Republic
  • Poland
  • United kingdom
  • Netherlands
  • Kenya / Africa
  • Middle East
Menu
  • Germany
  • Italy
  • Czech Republic
  • Poland
  • United kingdom
  • Netherlands
  • Kenya / Africa
  • Middle East
Linkedin
  • Cookie Policy (EU)
  • Privacy Statement (EU)
  • Disclaimer
Menu
  • Cookie Policy (EU)
  • Privacy Statement (EU)
  • Disclaimer
nl_NL_formalNEDERLANDS
en_GBENGELS nl_NL_formalNEDERLANDS
Manage Cookie Consent
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke, uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker gevraagde dienst mogelijk te maken, of met als enig doel de uitvoering van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel om voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of op verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Preferences
{title} {title} {title}